ابزار و راهکارهای تجارت و بازرگانی

ابزار و راهکارهای تجارت و بازرگانی

این وبلاگ برای گسترش علم تجارت و بازرگانی و مذاکرات کسب و کار راه اندازی شده است
مذاکره یک ابزار قدرتمند در تجارت و بازرگانیست مذاکره علمیست که افراد بزرگی برای کاربرد و گسترش و کارکرد های آن در تجارت فعالیت کرده اند. کسانی چون پروفسور مسعود حیدری، "پدر مذاکره ایران" و دکتر فرزاد امیر نابغه مذاکره ایران که در بیست و پنج سال اخیر برای راه اندازی پروژه های بزرگ صنعتی ایران مذاکره کرده اند.
در این بین دکتر امیر تنها شاگرد پروفسور هستند که با نظارت پروفسور حیدری در دانشگاه دکترای مذاکره و قراردادهای تجاری گرفتن.
امیدوارم با نظرهاتون درباره هر کدام از مطالب در گسترش رویکردهای علمی به کسب و کار و تجارت یه من یاری برسانید.(فرهاد رضایی)

بایگانی

چگونه یک کارآفرین ثروتمند شویم؟

دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۰۷ ب.ظ

 

خلاصه کتاب تبدیل رویا به ثروت، نوشته مایکل مسترسون

 قانون اول کارآفرین محتاط : تا زمانی که کسب و کارمان جدی و سودآور نشده شغل فعلی خودمان را رها نکنیم.

مهمترین استراتژی برای آغاز یک کارآفرینی :

  •     تصمیم برای شروع کسب و کار تازه.
  •     انتخاب یک شغل پاره وقت در زمینه کاری که میخواهیم وارد آن بشویم (ترجیحاً بازاریابی و یا فروش ).
  •     گذاشتن حداقل 5 ساعت در هفته برای مطالعه .
  •     اگر تازه کار هستیم با محصولی شروع کنیم که همین الان فروش خوبی دارد.


باید درک کنیم که مشتریان به کالای ما نیاز ندارند پس برای این که ترغیبشان کنیم به خرید باید وادارشان کنیم که آن را بخواهند.

برای مشاهده کامل مقاله به ادامه مطلب بروید

خواسته با نیاز فرق دارد. حالا که مشتری به کالای ما نیازی ندارد پس چگونه کاری کنیم که بخواهد ؟

  •     در تبلیغات به مشتری ها نشان دهیم انجام کاری به خصوص باعث برآورده شدن یکی از آرزوهایشان می شود .
  •     در ذهن خریدار خود تصویری احساسی بوجود آوریم.
  •     درباره ی فواید محصولمان ادعای خاصی کنیم و بعد آن را اثبات کنیم.
  •     احساسی که مشتری دنبالش هست را معادل خرید محصول خودمون قرار بدیم.

 

سود دهی طبیعی نیست ! نتیجه ی فشاری غیرطبیعی است . سود چیزی اضافه است که وقتی به دست می آید که یک شخص چنان انرژی زیادی تولید کند که روی انرژی اطرافیان اش اثر بگذارد.

هدف اصلی تمام مشتریان این است که با کمترین هزینه بیشترین مقدار ممکن محصول را از شما بگیرند.

هدف اصلی کارمندان متوسط این است که بیشترین دستمزد را بگیرند و کمترین کار را انجام دهند.

هدف اصلی رقبایمان این است که به مشتریان مان این احساس را بدهند که می توانند با خرید از آنها به جای ما محصول بیشتر را با قیمت کمتر دریافت کنند.

مهمترین بخش کسب و کار مزیت رقابتی آن است. پس هیچ زمان آن را نباید از دست داد مثلاً خرید یک لیوان قهوه از مک دونالد ارزان تر از استارباکس است پس چرا مردم استارباکس را ترجیح می دهند؟ چون تجربه کردن استارباکس مزیت رقابتی اش است.

در مثالی دیگر شرکت تیفانی یک برند لوکس طلا جواهر است. زمانی این برند تصمیم گرفت که اجناس ارزان تری هم از جنس نقره و … تولید کند تا بازه ی مشتری های خود را افزایش دهد.

در اوایل سوددهی افزایش پیدا کرد ولی بعد ها به شکست محکوم شدند چون مشتریان ثروتمند خود را از دست دادند. این برند دیگر خاص نبود.

یکی از مهمترین قابلیت های یک کارآفرین توانایی تبدیل کردن کاری که انجام داده اید به پول نقد و رها کردن آن کسب و کار است، اگر میخواهید بدانید این قابلیت را دارید این سؤال را از خودتان بپرسید:

آیا اگر از ماه بعد تصمیم بگیرید که دیگر کار نکنید کارمندانتان می توانند بدون شما کسب و کار را اداره کنند ؟

کم کم مسئولیت ها را به دیگران واگذار کنید ، اما دو کار را هیچ وقت واگذار نکنید : مسوولیت نهایی فروش و مسوولیت نهایی کیفیت محصول .

زمانی هم که کاری را محول کرده اید مطمئن شوید که برای کاری که انجام می دهد اعتبار و افتخار به دست آورده است .

جمله ی آخر : رهبران مؤثر فرهنگ مسئولیت پذیری به وجود می آورند .


منبع:newseo


مرکز آموزش راهکارهای کسب و کار موفق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی